Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Edwarda Szylki w Ożarowie - WYJAZD INTEGRACYJNY LO: Szklarska Poręba - Praga - Drezno - Miśnia - Wyspa Tropikalna - Berlin

Wyjazd integracyjny LO

„Celem sztuki jest zmyć kurz codzienności pokrywający nasze dusze.” - Pablo Picasso

To samo można powiedzieć o podróżowaniu i odkrywaniu pięknych miejsc z ich architekturą, historią i kulturą. 54 uczniów z klas I-III LO pod opieką pań wychowawczyń – Anny Gniaź, Jolanty Ćwintal, Ewy Chrapczyńskiej i nauczycielki języka niemieckiego – pani Agnieszki Szot mogło tego doświadczyć podczas tradycyjnej już wycieczki integracyjnej, która w tym roku trwała od 11 do 16 września.

Pierwszy dzień upłynął pod znakiem podróży do doliny rzeki Kamiennej, miejsca spotkania Gór Izerskich i Karkonoszy, a później podziwiania uroków Szklarskiej Poręby. Wieczorem odbyły się zwyczajowe "otrzęsiny" klasy I, przygotowane przez klasę II LO. Obie klasy spisały się na medal, a w starych murach stylowego, niepozbawionego artystycznej duszy domu wypoczynkowego „Świteź” dźwięczały tego wieczoru śmiech, radość, muzyka i niekończące się żarty.

Drugiego dnia dotarliśmy do stolicy Czech, która zachwyciła nas swoim unikatowym pięknem i wyjątkową atmosferą. Pod opieką lokalnego przewodnika poznawaliśmy historię i współczesność zabytkowego centrum "Miasta Stu Wież", wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dzięki temu, w drodze powrotnej, młodzież świetnie poradziła sobie z quizem wiedzy o Pradze w języku angielskim.

W środę na trasie naszej podróży znalazły się Drezno i Miśnia – dwa miasta perełki niemieckiej Saksonii. Tutaj naszym nieocenionym przewodnikiem była pani Agnieszka Szot wspierana przez grupę uczniów, którzy przygotowali ciekawostki o wszystkich pięknych zabytkach obu miast, które mogliśmy podziwiać.

W przedostatnim dniu wycieczki dotarliśmy do oddalonego 60 km od Berlina kompleksu Tropical Islands, gdzie spędziliśmy również noc. Na powierzchni 100 000 metrów kwadratowych odnaleźliśmy tu wszystko, co pozwoliło doświadczyć atmosfery tropików w naszej części Europy: temperaturę 26 stopni i wyższą, wodę, piasek, a także największy na świecie las tropikalny stworzony w pomieszczeniu.

Naszą wrześniową przygodę zakończyliśmy w położonej nad Sprewą i Hawelą stolicy Niemiec. Jeden dzień spędzony na wędrówce po flagowych miejscach metropolii oraz wizycie w Reichstagu i Muzeum Pergamońskim wystarczył, aby się przekonać jak wiele do zaoferowania ma to miasto – symbol różnorodności. Naszej przewodniczce po Berlinie, pani Agnieszce Szot, w przekazywaniu wiedzy o kosmopolitycznym, historycznym i kulturalnym Berlinie ponownie pomagali uczniowie.

Wróciliśmy trochę zmęczeni i niewyspani, ale na pewno zintegrowani, pełni wrażeń i pięknych wspomnień. Dokąd za rok? Mamy już kolejne marzenia i plany...

Anna Gniaź

Metryczka

Wytworzono:2023-09-18 09:41przez:
Opublikowano:2023-09-18 07:23przez: Edyta Kielin-Kowalska
Podmiot udostępniający: Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Edwarda Szylki w Ożarowie