Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Edwarda Szylki w Ożarowie - ZOOM NATURY w Janowie Lubelskim – miejsce, które rozwija, uczy, bawi

ZOOM NATURY w Janowie Lubelskim – miejsce, które rozwija, uczy, bawi

5 czerwca 2017r. klasa III e wraz z wychowawczynią p. Jadwigą Lis, wyjechała na wycieczkę do Zoom Natury w Janowie Lubelskim.

Po dotarciu na miejsce naszym oczom ukazał się ogromny park rekreacji położony nad Zalewem Janowskim. Tam czekała na naszą klasę pani przewodniczka, która oprowadziła nas po 4 laboratoriach wiedzy. W pierwszym znajdowało się mrówkarium, terrarium, skamieliny, insektarium i egzotyczne akwarium. W drugim laboratorium „Runo leśne” uczyliśmy się rozróżniać grzyby, oglądaliśmy nasiona roślin, poznawaliśmy zapach ziół oraz dowiedzieliśmy się, co to jest proces fotosyntezy i dlaczego jest tak ważny dla człowieka. W laboratorium  „Awifauny i troposfery” znajduje się ptasie radio, kolekcja ptasich jaj i piór, projekcja chmur i model atmosfery.

W laboratorium „Energii i recyklingu” ściany zbudowane są z tłuczonego szkła i ze zgniecionych puszek. Można tu poznać budowę elektrowni wodnej i sposobu działania elektrowni wiatrowych.

Są tam również mikroskopy, przez które z zaciekawieniem oglądaliśmy powiększone zwierzęta, bakterie, a także budowę urządzeń codziennego użytku.

Po zwiedzaniu laboratoriów wszyscy udaliśmy się na wspaniałą zabawę do parku linowego. Można tam było wspinać się po linach, pokonywać tor przeszkód i zjeżdżać orczykiem. Następnie pani przewodnik zaprowadziła nas do parku kreatywnego. Tam znajdował się indiański namiot, huśtawki, trampoliny, dmuchana wyspa i klocki, z których tworzyliśmy różne budowle.

Czas spędzony w Zoom Natura upłynął nam bardzo szybko. To była fantastyczna i edukacyjna wycieczka.

Nikola Ciepielak uczennica klasy III e

Metryczka

Wytworzono:2017-06-19 17:38przez:
Opublikowano:2017-06-19 00:00przez: Edyta Kielin-Kowalska
Podmiot udostępniający: Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Edwarda Szylki w Ożarowie